Vi har registreret, at du bruger en forældet browser. Det forhindrer dig i, at få adgang til visse funktioner. Opdater browser

digital assurance

5 ting, vi har lært om fremtidens digitale audits.

I 2020 var LRQA's kunder nødsaget til at gøre brug af digital forsikring. For mange var det en ny og usikker verden.

I 2021 har vi taget en kvalitativ tilgang til at forstå, hvordan fjernforsikrings- og inspektionsprocessen har fungeret i praksis: Hvilke udfordringer gav det, og hvordan ser fremtiden ud.

20 medlemmer af LRQA's globale audit- og inspektionstem og 20 globale kunder blev i maj og juni 2021 interviewet for at få en forståelse af, hvordan deres oplevelse med digital fjernforsikring har hjulpet med at sikre forretningskontinuitet, og hvad denne nye fremtid med en blanding af tjenester kan se ud.

Her kan du se, hvad vi lærte.

1. Vores medarbejdere og kunder har tilpasset sig hurtigt.

Selvom der til at starte med var en vis usikkerhed om, hvordan digital forsikring ville fungere, fortalte langt størstedelen, at oplevelsen mødte eller oversteg deres forventninger og nu er del af deres almindelige forsikringsproces.

Det faktum, at LRQA allerede var på vej mod digital forsikring har været enormt hjælpsomt – kunderne følte sig beroligede, og der var en proces og en ramme klar til at blive brugt. LRQA Remote-appen hjalp kunderne med at forstå, at deres oplysninger var sikre og beskyttede. Mange anerkendte, at LRQA havde et forspring i at udbyde denne tjeneste.

Digital forsikring er nu bredt godkendt som en del af en hybrid leveringsmodel.

2. Kvaliten af oplevelsen er høj – men der er mulighed for forbedring.

Samlet set var kunderne glade for deres oplevelse med digital forsikring. Men udfordringen er, at der ikke er nogen perfekt standard for, hvad der bør og kan gøres digitalt vs. hvad der skal gennemføres ved personlige audits. Det er op til LRQA's medlemmer at arbejde sammen med deres kunder om at udvikle en tilpasset plan for at sikre et optimalt miks af personlige og digitale audits.

3. Der har vist sig tydelige fordele.

Siden pandemiens begyndelse har mange virksomheder taget skridt mod at blive kulstofneutrale. Digital forsikring sikrer, at LRQA kan gøre deres del for at understøtte kunderne med denne mission.

For mange – både kunder og medarbejdere – er der en stor fordel ved digitale audits: Mere tid hjemme og en forbedret balance mellem arbejde og privatliv. Færre rejser har givet mange mere tid til at lave noget uden for deres arbejder, og som betyder noget for dem.

Der har også været en mere strømlinet levering af tjenester, hvilket betyder, at processen med forsikring er blevet mindre forstyrrende for vores kunder og sparer dem tid og penge takket være øget effektivitet.

4. Potentialet vækker stadig mere begejstring.

Mens den digitale forsikringsproces til en vis grad stadig er afhængig af dygtige kamerabrugere med rolige hænder, vil nye teknologier gøre processen nemmere. LRQA's kunder nævnte alt fra løbende overvågning, droner og robotter til VR-teknologier for at gøre processen mere robust i fremtiden.

Mange synes også, at globaliteten ved den digital proces er spændende – ikke kun kan de komme i kontakt med LRQA's eksperter fra hele verden som en del af processen, men de kan også gennemføre audits på flere arbejdespladser i flere lande hjemme fra dem selv.

5. Der er stadig arbejde at gøre.

En udfordring, som vi som branche står overfor, er, at nogle kontrolinstanser er langsomme, når det kommer til at tilpasse sig hurtige ændringer. LRQA kan spille en rolle for at arbejde sammen med dem og demonstrere det detaljeniveau, der er muligt med digital forsikring, og fremskynde deres godkendelsesproces.

Vi kan bygge bedre rammer for at sikre, at både vores medarbejdere og kunder er forberedte, og at den digitiale proces er så effektiv og strømlinet som muligt.

Vi kan håndtere mindre udfordringer, som f.eks. stabilisering af kameraer, for at reducere køresyge og sikre, at vi har en standard for kameraopløsningen, så alles øjne og maver kan gennemføre oplevelsen!

Vi kan ikke kontrollere problemer med tilslutning på fjerntliggende arbejdspladser, men efterhånden som teknologien udvikles med bedre 5G-netværk og bredbånd, kan vi implementere disse forbedringer som en del af vores digitale fremtid.

Få mere at vide om vores

Har du brug for at komme i kontakt med os?

Tryk på Enter eller pilen for at søge Tryk på Enter for at søge

Søgeikon

Hvad søger du efter?